måndag 1 april 2013

här får du en chans till.

är lite rädd.
jätterädd.
rädd.
för att jag har tagit ett beslut.
i mitt eget liv.
mitt. eget. liv.

mitt. liv. som jag fick. som jag fick istället för dig.
som jag försöker leva för oss båda.
förlåt för att det inte riktigt går.
förlåt för att jag är en idiot.
förlåt för att jag inte gav det till dig.
förlåt för att jag redan då "skulle ha precis allt", som det skriks.
till och med ett liv.

din feghet är insmord i tuffa lögner om livet
tuffa som i coola, lögner säger du
tuffa som i tuffa som i svåra, sanningar säger jag

du säger precis hur det känns och jag
jag vågar bara tänka
tänka i versaler men tillika gemener,
"kanske det är nu jag ska SKÄRPA MIG"

varsågod, här får du en chans till, inslagen i mitt finaste papper och med största omsorg
till: dig.
från: mig.

du vet vad det innehåller och jag ser att du vet
du tar emot det men du vågar inte öppna
för du "kan inte"
för du "måste gå"
för du "är ett svin"

varsågod, här får jag en ursäkt av dig, från botten av ditt hjärta, sagd med en tår i ögat
till: du. just du.
från: jag.

jag vet vad det innebär och du ser att jag vet
jag tar emot men vågar inte erkänna
för jag "gjorde fel"
för jag "orkar inte"
för jag "är en jävla häst"

för vi blir såna, så fort.
det är inte vi som blir, det är dom som gör oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar