söndag 27 januari 2013

motsats till tango.

idiotin bjuder upp till dans 
och dum som jag är tackar jag ja 
trots att jag är "smartast av alla vänsterhänta" du känner 
frågar hur många du känner, tre? två? 
sju, säger du
jaha, säger jag 
skål. 

jag ser att vi ljuger allihop 
om varandra, kors och tvärs
som ett ohållbart parti schack i mörker  
jag gråter för att allting är på riktigt
gråter för att allting är viktigt 
och inte för att det här bara var "en fas i livet"

vill inte klamra mig fast i tillfälligheter 
vill inte tro på millisekunderna av sanning i falskhetens monolog 
vill inte vara den där som bara står där 

dansar tango med alla tills dom bevisat motsatsen 
vad är ens motsatsen till tango? 
yoga? 

det är frost på gatan och det enda jag vill
är att ni ska växa 
växa upp 
växa ifrån 
växa ikapp 

går fint med idiotin 
vi buggar nu 
lite i otakt men vad fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar