fredag 4 januari 2013

julbilder.

jag var inte så pigg på att julen detta år. dels för att jag var rädd, dels för att jag var besviken, dels för att jag var lite sårad. men jag försökte tänka på det jag hade istället. myntens andra sidor liksom. och nog hade jag det bra till slut. man vet nog inte vad man har förrän det är borta.

 systerdottern och jag inledde julaftonen med att ha fel i huvu. 

 sen kom tomtarna. 
 pappa blev njöd. 
 systerson och systerdotter spelade spel. 
 sen ritade vi mustascher och skägg på varandra. till systers förtret, när det blev sotigt efteråt. 

efter julafton flöt alla dagar ihop och jag höll faktiskt till största delen bara till i byn där jag träffade människor och grävde i skåp. 

 min brorsdotter hade satt upp en fantastiskt fin lapp på sin dörr. 

 här är vi. min kloka guddotter och jag. 
 vi spelade Monopol. jag köpte sura gatan. bland andra. 
 min äldre brorson valde att dricka limsa ur pappas tequilaglas. 
 den yngre drack kaffe ur en fin mugg. 
 iron maiden i min mp3. 
hej från finland saakeli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar