måndag 8 oktober 2012

resultat från dagens dramalektion.

Jag vill vara en böckling. En sån som är äcklig när den lever och god när den är död. (Första djuret jag tänkte på, och hur jag tänkte om det.)

Andra ser mig som en kanin. En sån som äter morötter och hö och springer hårt. (Djur nummer två.)

I verkliga fallet är jag en katt. Med 9 liv och päls som fastnar överallt. Är ganska dum, men söt och fin. (Tredje och sista djuret.)

Mina sociala relationer har en äcklig smak, men god doft. Den bästa doft jag vet är doften av en "nyöppnad" social relation. (Ursprungligen min åsikt om kaffe.)

Enligt mig ska vänskap vara iskallt. Helst i glasflaska eller burk. (Min favoritdryck, Coca-cola.)

Och kärleken. Jag tycker den är oändlig, djup, respektingivande, rogivande och lite nyckfull. (Som jag egentligen upplever havet.)

Stämmer rätt bra. Ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar