fredag 21 september 2012

väckschöö lejkess.

Ikväll var jag och Hampus på den efterlängtade hockeymatchen. Jag ska komma ihåg detta som kanske det bästa jag vunnit. Det var en spännande match som slutade med vinst 2-1 till Växjö efter förlängning. Dom mötte Timrå, förresten.

Första perioden var helt Växjös och slutade ävenledes rättvist med 1-0. Andra var väl egentligen ingens, men halvdana domarbeslut ledde till spel 3 mot 5 för Växjös del och vi vet alla hur det brukar gå då. 1-1. Tredje var åter Växjös men inga mål. Ett par minuter in i förlängningen kunde Rosén avgöra efter ett mycket vackert förarbete av Kallio. Hälsar patrioten.

Här har vi mannen som väl egentligen låg till grund för att jag alls vann biljetterna. Hade han inte spelat här hade jag inte kunnat motivera som jag gjorde. Jag är så glad att han är här. Det känns så fint på något sätt. Jag är så löjligt uppspelt.


Hampe bjöd på hampare som tack för att jag bjöd med honom.

Det var gott. Efteråt upptäckte vi en alldeles fantastisk grej. Detta kommer att bli ett bra spelår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar