torsdag 23 augusti 2012

tjugotvåan.

idag köpte jag kurslitteratur för en dyr peng sedan lagade jag mat och rensade min garderob. kände mig ovanligt driftig och hängde lite framför dr. phil. därmed allt utjämnat.

sen tog jag mig en promenad i mörkret med lasse och bosse (winnerbäck och springsteen). andades oktobrigt frisk luft som hade kunnat ta mig hur långt som helst, slet ut mina skor, tänkte på min familj och grät lite. idag är det 13 år sen mamma dog. orkar inte skriva någon sorglig text i år. jag var knappt 9 år och bara barnet, men ingen ålder är lämplig att mista en förälder i. eller en fru eller en kollega eller en släkting eller en vän. saknaden försvinner ingenstans, men tiden går. det enda man kan göra är väl att gå med den. och det har jag försökt göra. jag har lärt mig mycket som har tagit mig ganska långt. men jag är inte framme än.

om jag hade vetat att jag 13 år senare skulle lägga mig tidigt för att orka upp och fixa till utstyrslar till dallarns modeblogg. ibland får jag infall och vill föra foton på det vi gör till graven. något säger mig att mamma är en av dom få som skulle förstå.

2 kommentarer: