fredag 17 augusti 2012

sommarlov.

Såhär ser en humanist ut efter två veckors ekonomiläsning plus en tentamen på det.


Gick hutlöst dåligt. Till och med tentavakten sa att den verkade svår. Var svårare än förra. Räknade optimistiskt ihop mitt krafs och kom till 9 poäng. Och då var jag som sagt optimistisk.

Jaja. Efter denna prövning gick Emely och jag på stan. Allt kändes svart och livlöst. Hittade en bok om Strindberg och slog slumpmässigt upp en sida. "Livet är ett helvete!" stod det. Vi belönade oss ändå med kinamat och sen köpte jag ett tumplektrum till min gitarr.

Men okej. Ekonomin är över. Nu ska jag göra en sak: skita i det. Jag ska ha sommarlov i två veckor tills skolan börjar igen. Fokusera på vad jag själv vill göra trots att jag suger på siffror och likviditetsbudgetar. Sova bort påsarna under ögonen som snart är större än ögonen själva, dricka vin, spela gitarr, skriva, läsa bra och dåliga böcker, driva med människor och världen, spela frågesport, tänka mycket på saker (men inte hur man borde ha gjort annorlunda). Göra något nytt. Kanske jag köper en kaktus. Det har jag aldrig gjort. Eller så frågar jag bara en okänd på gatan om jag får bjuda på ett kex. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar