torsdag 9 augusti 2012

livet och stressen.

Har så många idéer. Så lite tid. Två bokidéer. En roman och en lite annan. Kan man söka stipendium från Finland fast arbetet med boken förutsätter att man är i Sverige? Det måste man väl kunna? Man får väl vara var man vill?

Har ett år kvar i denna skola. Vill inte börja jobba ännu. Är blott 22 och inte torr bakom öronen (tror jag blir det när jag är 25) när jag får examen om det går som planerat. Vill studera mera men jag vill göra det i Sverige. Tror inte jag får studiestöd hur länge som helst från hemlandet på grund av att jag inte är där så måste välja följande läroanstalt med stor noggrannhet och mycket hjärta.

Är jag inte berättigad till mera studier här måste jag väl söka jobb då. Eller stipendium. Eller något. För jag vill inte härifrån. Inte än. Det är det enda jag är riktigt säker på. Känner att jag inte har gjort mitt här ännu. Blir så stressad av alla val. Och att myndigheter alltid ska vara ett hinder. Vill inte stressa i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar