söndag 12 augusti 2012

brödrabesök.

Igår kom min bror och hans tjej hit på besök. Det var trevligt. Tror inte vi hade setts på över ett år. Så det var dags också. Vi åt pizza (hans livs äckligaste) och var på lite halvshopping. När han såg min tv erbjöd han sig betala en del till en ny. Men eftersom det inte har lidit någon nöd på mig under mina två år här, och jag troligtvis är på väg på resa inom en snar framtid, tyckte jag att jag hade det bra som det var. Och det har jag. Tänk vad lite man egentligen behöver.

I morse åkte dom och idag har jag läst ett kapitel ekonomi och lärt mig två låtar på gitarr. Tänkt på det här med att här i Mama Sveas land går man inte ens ut och handlar mat i mjukisbyxor. Man ska vara så fin och ordentlig. Men inte heller när man har jeans kan man vara helt rakryggad och ärlig eller ens veta vad en finlandssvensk är. "Ha it do köpt nain tokodee åt de?" frågade min bror när han såg en OnePiece-dräkt i en butik. Ska köpa en sån som nytt klädesplagg till terminsstarten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar