fredag 1 juni 2012

vinst och födelsedagsbarn.

Ikväll firade vi som sagt Sofie 21 år och begav oss på musik-quiz till en bar här på campus. Vi missade första frågan för vi var lite sena. Alla andra frågor tyckte vi hade gått ganska bra när vi hörde svaren. Men när vi varken placerade oss på tredje eller andra plats tänkte jag "jaha, jaja. det var roligt ändå, nu kan jag gå hem och packa."

Men sedan ropades vinnarna ut på scenen. "Och vinnarna äääär.... Böcklingarna!"

VI VANN! 28 poäng av 35 och ändå missade vi som sagt första frågan. Usch vilket bra avslut på denna termin och hela läsåret! Vi vann fritt inträde till puben imorgon samt gratis dricka i baren ikväll.

Kanske det är så att halsbandet jag fick av min guddotter ger mig tur. Jag tyckte det passade ikväll eftersom temat var regnbågen. Guddottern i fråga (min enda och älskade) fyller dessutom år idag (egentligen imorgon men nu är midnatten passerad)!

GRATTIS Linnéa på sjuårsdagen! Och halsbandet är så fint. Vi ses i helgen, jag är antagligen i flygplanet på väg hem när du ser det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar