torsdag 17 maj 2012

skratt och sånt.

Ja hej, hinner inte blogga så mycket. Idag sista gången kreativt skrivande. Känns jobbigt. Men jag fick  bästa kritiken jag fått hittills, på essän denna gång. Till exempel "intelligent" och "suveränt" hade min lärare skrivit i kanten och ja det känns bra. Men om jag skulle sluta skryta nu och istället berätta om sånt jag inte är bra på.

Exempelvis hålla mig för skratt. Alltså det går inte. Jag kan inte. Och jag vet att jag inte kommer att kunna skylla på att "det var så absurt" hela livet.  Fast det var det. Men någonstans måste man ju lära sig att det finns en hejd ändå. Fast det är så sinnessjukt svårt. Speciellt när man vet att andra tycker likadant. Och också när man vet att det inte är så. För då känns det så fint att man lyckats fånga ännu ett ögonblick. Men gränsen. Den gränsen.

Nåja. Slutsvamlat. Ska skratta mig iväg till Värmland imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar