torsdag 3 maj 2012

men måste man alltid övertyga?

idag hade vi prosaworkshop. jag hade skrivit en bisarr text. och jag fick bra kritik. för det mesta. min lärare sa att ibland drev jag för mycket. det är viktigt att övertyga. men att jag hade öga för att ta fram detaljer och scener. det bästa var ändå när en klasskompis sa att hon tänkte på erlend loe när hon läste. erlend, min förebild, min gud. blev så glad att jag bara ville springa hem och fortsätta skriva.

nåja. måste städa. imorgon får jag besök av en annan människa som gör mig glad.

2 kommentarer:

  1. En snabb sökning på Erlend Loe väckte mitt intresse. Hans stil verkar intressant.

    SvaraRadera
  2. ja! jag rekommenderar naiv. super., och doppler först och främst! stilla dagar i mixing part är ett mästerverk. läs dock inte fakta om finland som fösta bok är mitt råd, den är bra men inte lika fästande som övriga.

    SvaraRadera