lördag 12 maj 2012

människor på barer.

Igår när jag och mina vänner (som faktiskt alla verkade vara på Finlands sida) satt i baren och kollade Finland-Kanada (3-5 för er som missat och går in på min blogg för att få ishockeyuppdateringar) kom jag att tänka på det här med människans beteende igen en gång.

Är det inte ganska absurt att vi har börjat se det som en god idé att bege oss till en lokal fylld med alkohol och bara förtära det som den naturligaste saken i världen? Där sitter man, kanske dansar lite om tillfälle ges, pratar och umgås. Men bara det att någon har fått själva idén med krogar/barer. "Ja, nu ska vi bygga ett hus där vi serverar alkohol." Och övriga människor bara nappar på idén att besöka stället.

(Dom andra) djuren hade nog skrattat lite om dom hade sett oss.

2 kommentarer:

  1. Inte för att jag är så insatt i saken man jag tror att åtminstone här i Norden så har behovet av värdshus och rastställen längs med vägar spelat en roll i äldre tider. Där åt man och kanske övernattade. Och vid servering av mat var det säkert vanligt förekommande med intag av öl eller alkohol. Så fortsatte det att utvecklas till dagens pubar och nöjesställen.

    SvaraRadera
  2. ja, så är det säkert. tänkte nog också på att det härstammar från något gammalt. men ändå LITE bisarrt när man tänker. :)

    SvaraRadera