söndag 20 maj 2012

en sista (kännspak) ishockeyblogg.

Hej varelser.

Jag är tillbaka i Växjö. Blev mycket hockey i helgen, dessvärre inget guld eller silver efter att ryssarna körde över oss med 6-2. Inte helt rättvist kanske. Jag har sett matcher med mycket sämre spel från Finlands sida, men det hjälper inte att vara bra när Ryssland anfaller. Inte heller något brons efter förlust 2-3 mot Tjeckien.

Men en fjärde plats. Nordiska mästare i alla fall. Och med 3 (ibland 4) NHL-spelare på plan tycker jag det är godkänt. Helt fin turnering. Tror inte jag är ensam om att leva länge på USA-matchen i torsdags, till exempel. Och Ryssland tog hem guldet, som dom så väl förtjänade.

Nåja. Nu ska jag återgå till ett "normalt" liv. Denna vecka ska jag skriva en av dom essäerna som jag inte skrev förra veckan. Vet inte ännu om vad. Funderar på att jämföra (svenska) dialekters status i Finland och Sverige. Det är det enda jag i nuläget känner att jag har något att säga om.

Ps. I helgen upptäckte jag en ny finlandism. Kännspak. Mange hade aldrig hört det när jag sa det. Blev fundersam, smakade på ordet några gånger och kom fram till att det kan vara en finlandism. Var tvungen att googla när jag kom hem och det var en sådan. Älskar när man märker sånt man inte redan visste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar