torsdag 23 februari 2012

när våren kom till stan.

Alldeles underbar dag. 8 plusgrader, sol och grus. Vårkänslor. För varmt för vinterjacka. Tur att jag har tvättid snart så jag kan tvätta upp vårjackan.

Kände redan när jag väntade på bussen till stan att jag höll på att spricka av välmående. Sen gick jag dessutom på bokrea. Fyndade en del. Bland annat Håkan Hellströms jubileumsbok. När jag ändå var inne i stan passade jag på att gå in till Ica där. Gissa vad dom hade? Klementiner. Riktiga. Inte så många, men några. Jag köpte samtliga. Orkade inte bry mig i att Dallarn hade världens gnisselutbrtott (som han alltid får vid hastiga temperatursförändringar). Har förresten kommit på hur man kanske skulle kunna förlänga hans livslängd ytterligare. Men jag vet inte om det funkar, är ingen byggare. Måste fråga någon händig.

Gick hem med lyckan upp över öronen och så kom jag på - det är fredag imorgon. Och jag har gjort alla slutjusteringar på min uppsats. Nu är det bara en sista fråga som ska redas ut, sedan är den redo för publicering.

Usch vad överdrivet optimistisk jag låter. Kanske är bra att alla dagar inte är lika lyckosamma.

2 kommentarer: