tisdag 21 februari 2012

fastlagstisdag.

När Emely och jag vandrade längs den stora gatan idag såg vi en skylt om fastlagsbullar med laktosfri grädde och bestämde oss för att gå in och fika. Men döm om min förvåning när man inte kunde få fastlagsbullar med sylt, utan bara mandelmassa. Mandelmassa är hemskt tycker jag. Alldeles för sött. Så jag tog en kokosboll istället. Den var god. Fenomenet sylt i "semla" är förresten inte känt alls i Sverige tydligen.



Fick mina nya glasögon.


Och nu tänkte jag skärpa mig. En till två timmars arbete är inte så jävla tungt. Hejdå.

4 kommentarer:

  1. Har du int veta om de förrän nu, att man int kan få sylt i fastlagsbullar i dehär landet? Förutom JAG, som frågade snällt på Mormors Bageri om int de kunde göra ett par "semlor med sylt i" bara för min skull! :D åååh så glad jag blev när den snälla damen fixade det till mig! Hon såg lite förvirrad ut först när jag frågade men... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nä ja visst int! men ååh mormors bageri, låter mysigt. man hör nästan på namni att man får sylt om man vill där ;)

      Radera