onsdag 18 januari 2012

nystart.

Min uppsats blev godkänd för opponering nu inkommande tisdag.
Det känns bra och det känns hej Jokkmokk med gott hjärta.

Men en stor del är kvar. En stor del med tanke på min oförmåga att stabilt, smart, säkert och sakkunnigt tala inför grupp. Men jag vet att har jag tagit mig såhär långt så tar jag mig ända fram.

Nu ska jag med andra ord göra en nystart i mitt liv.
Jag ska sova, äta, simma och diska ordentligt.

Framförallt ska jag åter känna en iver inför att gå till skolan.
För även om det efter opponeringen kommer att finnas en hel del justeringar på uppsatsen har vi nu inlett nya kurser.

Denna vecka har vi börjat kursen i projektledning.
Jag tycker om projekt. I början på veckan när läraren förklarade lite kort om projekt var det enda som snurrade i huvudet dagen när jag och Emely startade vårt projekt Dallarns nya kläder. Hur vi gick till väga, vad vi behövde, vad vi hade för resurser, vad och hur vi tänkte.

Nästa vecka börjar vi, parallellt med projektledningen, kursen i ekonomisk överskådlighet. I egenskap av dyskalkylifödd humanist ut i fingerspetsarna lär det inte bli min favoritkurs. Jag har skaffat kompendiet vi ska använda och där är matte. Svår matte. Riktig matte. Däremot har jag skaffat ett intyg över min oförmåga att hantera siffror och kommer att åtminstone få längre tid på mig när jag skriver tenten.

Och sen, när dessa två är avklarade, är det mars och jag går kreativt skrivande ända fram till slutet av maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar