fredag 6 januari 2012

idalavida och det sparsamma januarit.

Nu har jag frusit in en jättestor limpa och 400 gram salami som jag ska förtära i slutet av månaden under hungersnöden.

För i måndags bokade jag biljetterna till Luleå. Varifrån vi sedan samåker, dankar som finländare, till Jokkmokk, där vi lever en vecka. Jag har till och med fått låna vinterbyxor av min syster. Det är på riktigt nu.

Den 28nde hoppar jag på tåget till Stockholm där jag övernattar hos min vän Elli, följande dag flyger jag iväg. Fantastiskt.

5 kommentarer:

  1. Oj va kul att din dröm äntligen gaar i uppfyllels! :)

    SvaraRadera
  2. Oj, du slog till ändå? Kul för dig och även för oss som läser bloggen. Finns det någon internetsida som du kan länka till så att vi får se lite vad det handlar om?

    SvaraRadera
  3. madde - jaa! ja ska njut ;)

    chorizo - inte vad jag vet såhär långt åtminstone, förutom marknadens program: http://evenemang.jokkmokksmarknad.se/evenemang/program. jag kan hålla dig/er uppdaterad om jag får veta mer!

    elli - :D :D

    SvaraRadera
  4. Men där fanns ju en hel del till om man klickar på renen och samen uppe till vänster. Intressant program, önskar att jag själv fick göra ett besök åtminstone ett par dagar.

    SvaraRadera