fredag 27 januari 2012

02.48.

går på föreläsning om ekonomiska grundbegrepp
ränta, sparkapital, eget kapital, vad sa ni?
kan faktiskt vara bra att kunna när man ska köpa någonting
hus, lägenhet, bil, husbil, vadsomhelst som är pengar.
men det känns avlägset och så räknar vi ut en uppgift om glassförsäljning.
det går om man vet vad man ska plussa. addera.

och vi möts i hallen där nere
vi säger hej och mitt hår hänger i ansiktet,
för jag är sen som vanligt.
eller bara inte onödigt tidig.

vad gör du med tiden?
något av vikt?
är du fortfarande sådär?
vad händer sen då?
i ditt liv alltså?
känns det inte svårt att spela korten rätt,
när du nästan aldrig ens har några?

jag kan räkna er allihop på mina två händer.
och jag kommer inte att få fler fingrar i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar