lördag 3 december 2011

livet som student.

Idag sov jag för länge. Sen skrev jag för lite på min uppsats. Åt en skål havregrynsgröt. Gröt, gröt, gröt. Får studiestöd på måndag så då ska jag lyxa till det med tonfisk. Fick ett mejl av min lärare med "en kort kommentar" som skulle hjälpa mig och min uppsats. Stod inget mer. Ingen fil bifogad. Han tog den korta kommentaren på orden. Surfade på flygresor hem och fick i nerverna.

Gick till Hampus och såg på Idol med honom. Amanda Fondell är ett geni av rang och det var en himla tur att hon gick vidare. Sen såg vi på väderleksrapporten och jag prickade ut Vasa på kartan. Det var ett bra drag för han hade trott att det var i Lappland. Jag kände att något måste göras och vi gick hem till mig och kollade på det avsnitt av Svenska dialektmysterier där Fredrik Lindström är i Österbotten.

Nu är det helgnatt och jag borde åtgärda mitt kapitel om språkets roll i en identitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar