onsdag 21 december 2011

huvudstadspojken.

den lilla pojken bakom är så söt att jag vill ta med honom hem
han säger att han vill ha ett blått glas
och när han sedan inte får det vill jag gå och köpa ett åt honom
han gör ingen grej av det, han har väl lärt sig att vara tyst och nöjd
han har väl sett en del
han verkar trygg fast han omringas av stanken av öl
han har väl lärt sig
hur det är offentligt
han är duktig fast han är liten
han har fått några julklappar i en kasse
det verkar inte som han tror på tomten fast han är kanske 6 år
han har väl lärt sig
lärt sig hur det kan vara ibland
jag ville kramas lite

"höödo får ja lemn dehäär jäär ja måst far neer ti hyttin ett biljettin miin?"
"mm"
"he e jo it betaala naa!"
"mm"
ja, jag förespråkar användning av modersmål
så länge mottagaren kan motta
någon hade tagit min hytt när jag kom ner
jag gick upp till infon och fick en ny och så gjorde jag det man inte ska
jag sa "saat kyllä puhua suomea"
vittu.
men jag är en bättre mottagare av finska än engelska.
det var jättemycket snö i norra småland
alldeles sådär så jag kände hur det vände sig i magen och vaknade av
att jag snarkade och bannades över att "min jacka inte har nån huva"
det har den visst
hoppas inte det är snö i provinsen österbotten.

men hur mår pojken
pojken pojken huvudstadspojken
på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar