måndag 19 december 2011

en helg & människor man kan säga bra saker om.


Det här är Emely. Hon blev frustrerad och eldade upp en muffins. Hon är rolig och min mest sarkastiska vän. En god bål hade hon fixat till också. Finns ingen jag skrattar så mycket med.


Det här är Sofie och jag när vi har en närgången diskussion om framtiden. Hon besitter ett ordningssinne och en ordentlighet som både jag och hon på första bilden saknar totalt. Dessutom kan hon mycket om litteratur.


Det här är My och jag i en soffa. My är norrlänning, rolig och glad. Extra rolig efter några öl. Då kan det hända att hon och jag stämmer upp till en Jokkmokks-Jokke-sång till och med. Vi ska kanske mötas upp någonstans i Norrland i sommar. Brukar vi bestämma efter ett par öl.


Det här är jag och Ellen i den samma soffan. Ellen har varit min kompis sen första dagen. Det bara klickade någonstans. Hon är en sådan som är kombinerat smart och klok. Och mänsklig och bara fin.


Det här är Filip på en krog. Han är min nyaste bekantskap och den snällaste filur jag träffat på länge. Vi busade till det lite och han var min assistent. Bara en sån sak. Att vara assistent åt en underlig finländare med dallare när man har känt varandra en dag. De flesta skulle tycka att det vore pinsamt. Eller åtminstone inte göra det med en sån attityd som han. Plupp for the win.


Det här är Ellen och Hampus som väntar på buss. Hampus brukar lära mig säga grönsak och andra viktiga ord på skånska. Och så är han en sån man kan ringa och säga "kan du ta med dig en kortlek?" åt nästan när som helst.

Det var alla bilder. Men man kan säga bra saker om alla människor denna helg. Tack.

2 kommentarer:

  1. fast ska vi vara riktigt petiga var det Sofie som blandade bål för jag var upptagen med att ta på mig ansiktet X) fåfäng som man är (?)

    SvaraRadera
  2. men det ska man nog inte ;) ditt recept.

    SvaraRadera