tisdag 6 december 2011

ditt ljus din glans din fröjd ditt hopp.

Kändes lite fel att gå till skolan idag. Men jag tänkte att det kanske att bra att representera Finland lite. Så jag gick ändå och jag fick förklara vad memma är och säga perkele åt min lärare.

Nu har jag på mig min Mumintröja och ska alldeles strax bege mig till husen på andra sidan Campus för att fira lite. Vet inte om jag ska gå med ut sen eller inte. Är osäker på vad krigsveteranerna hade tyckt om en redig fylla som tack. Men åtminstone ska jag tända självständighetsljus och lyssna på finländsk musik. Tror jag faktiskt, bara idag, ska ta emot den finska chokladen som kommer att bjudas på också. Funderade på att bryta strejken över julen. Men så kom jag på hur mycket mer en självständighetsdag betyder än en jul. Och som sagt - bara idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar