söndag 6 november 2011

söndagssvammel.

i fredags satt jag hela dagen på biblioteket med sofie och lusläste en bok om identitet. kan vara det lärorikaste jag läst sen jag invaderade småland. och sedan bestämde jag att jag ska undersöka mannen i hallonbåtflyktingens identitet. jag ska svamla jättemycket om vad som är viktiga byggstenar för en identitet och kolla hur mikko virtanen har byggt dom stenarna. sedan ska jag undersöka vad som händer med en identitet när man flyttar till ett annat land. och där borde jag vara uppe i 25 sidor någonstans.

men det kommer att bli femton gånger svårare än vad det låter nu. imorgon är det måndag och skrivandet fortsätter. eller fastnar. eller någonting. igår var jag förresten på en halloweenfest och sedan staplade jag till emely där vi spelade oxie och drack vatten. med is. emely tog 50 kronor per isbit. och jag tänkte att jag inte hade kunnat få det mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar