lördag 19 november 2011

så är vi här åter.

Folk har frågat vad jag önskar mig i julklapp. Jag vet inte. Jag är ganska anspråkslös vad gäller mottagande av gåvor. Men igår bytte jag sängkläder. Har i en veckas tid sovit på mitt vanliga, rosa, lakan. Och jag har sovit värdelöst. Varje natt. Igår bytte jag till mitt resårlakan som varit i tvätten och herre min skapare så skönt jag sov inatt.

Så, ja. Ett resårlakan för en 120 centimeter bred säng vore guldvärt. Jag har redan ett vitt så gärna ett i en annan färg som rosa, grön eller blå men det spelar såklart ingen roll.

En annan nyttosak är en (behöver faktiskt bara en både av praktiska och person antal i hushålleliga skäl i nuläget, men ja, valfritt antal då) djuptallrik. Har redan flattallrikar i Arabias mörkblåa serie, så gärna från den.

Sedan. Jag är fortfarande jag. Mumin. ALLT med Mumin. Blir glad av allt. Porslin, textil, text, bild, plåt, prydnad. Några som fattas i min samling muggar är dock dessa, bara som tips.


Bilder från muminmuggar.se.

Och så den här boken:



"Enkel biljett? Från Sverige till Finland med kärlek, längtan och vemod". Har införskaffat och läst deras syskonantologi "Så bra svenska du talar!" och blivit förälskad.

Och ett eller två tumplektrum till mitt gitarrspelande. Kostar typ en euro styck. Hehe.

Så. Några tips till den som känner att den tänkt överräcka något. Fast jag blir ju glad åt allt, ni vet ju det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar