torsdag 24 november 2011

melankoli och eufori.

är på biblioteket och försöker skriva forskningsöversikt
(jag hittade mina nycklar i tvättkorgen, längst ner under allt)
kändes som jag hade koll ett tag men nu är allt en svårringlad labyrint
med väggar att gå in i och taggar att trampa på
fejkade genvägar och synvillor
jag har svårt att tro att jag någonsin hittar ut

imorgon är det i alla fall fredag, helg, och jag ska lyfta ur labyrinten med min egenhändigt byggda kärleksluftballong. först ska jag åka in till stan för att hämta en bok och köpa lite rusmedel. sedan ska jag gå på fest och spela intellektuell, prata om onödigt känsliga saker och posera fult på bilder. på lördag ska jag komma ihåg allt jag har blivit sagd. det där den där ljusa natten i det mörka livet. att mina skor var blöta och att jag hade för höga krav. jag ska tänka på andra människors självuppfattning och sova. på söndag ska jag fira första advent och dricka glögg på min arbetsplats. sedan tar luften i ballongen slut och jag är åter fängslad.

ibland slår det mig varför allting en gång var så oemotståndligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar