tisdag 8 november 2011

jag är trött och det är mörkt.

Har varit i skolan och presenterat mitt syfte och min metod till uppsatsen. Är det förnuftigt frågar jag och så är vi inne på samer. Jag älskar samer. Vet någon en singelsame så säg till. Helst av manligt kön då. Tänk att få driva en renfarm. Och låtsas att man är berättigad till att dra en fantastiskt vacker lapphatt över öronen med värdigheten i behåll. Eller bara att få se på när någon gör det. Jag har börjat titta på samiska nyheterna på tv. Kanske jag skulle kunna ha praktik på en renfarm i Jokkmokk sen när det är dags för den perioden. Mitt program heter ju faktiskt språk, kultur och kommunikation.

2 kommentarer:

  1. hahaha underbart :D önskar jag kände en same åt dig! :) brukar också kolla på först samiska nyheterna sen finska nyheterna som går på raken :D /pensionären

    SvaraRadera
  2. det är stor skillnad på pension och intresse ;)

    SvaraRadera