torsdag 27 oktober 2011

äventyren i bilder och några ord.

hej, här följer ett antal bilder från min resa, till, i och från finland.


träffade elli, natu samt pojkvän i stockholm i väntan på båten. detta är natu och hennes anders.


fick en försenad födelsedagspresent av natu. en läsdagbok, en muminmagnet

och en stinkyask.


i den hade hon stoppat tobak, den busen.


när jag landat på österbottnisk mark träffade jag bland andra johanna.


spelade ett fyndigt memory. fick ett roligt par. (okej, jag fuskade på så sätt att jag med säkerhet letade reda på dessa två och sedan tog upp dem. fast det är väl inte att fuska?)


den stora dagen kom. jag flyttade in på hotell för en natt. och såg världens bästa show, fast inte på hotellet då. var ju trots allt i vasa.


åt premiärmat och drack premiärdryck med mina största idoler. vad som var skönt var att den där idolhysterin försvann lite så att man kunde ha normala (nåja) diskussioner om allt möjligt.


ted och kaj och herr packalén.


ted och kaj och fröken berg.

fick Boken.

när jag återhämtat mig hade jag glass- och våffelkalas.


träffade natu en gång till när hon kommit hem. hon berättade att i fyllan blir hon arg på svenskar och skäller ut dem för sina dalahästar och stoltserar med mumintrollen istället. jag skrattade så nudlarna nästan for i halsen.


åter i stockholm och i väntan på buss åt jag frukost med min kloka vän josefine.


och läste en rolig bok som heter "så bra svenska du talar!". den kan jag på alla sätt rekommendera.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder! :) Synd bara att vi it har na från i fridast.

    SvaraRadera
  2. "då får jag läxa upp dem och... att de gjorde de så fan heller" lollollol vilken bok?

    SvaraRadera
  3. madde - tack! ja, ja sko jo ta tå vi åt pizza men glömd bort e :(
    serne - "så bra svenska du talar!" heitär an, http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9515228379. kan vara bland he mest intressanta å underhålland ja ha läst på läng!

    SvaraRadera
  4. Haha kul du skrev om mig, tsihih ;D

    SvaraRadera