måndag 26 september 2011

idalastudievida.

Om det är någon som tycker att den här bloggen har blivit lite för full på roligheter på sistone kan jag för att lugna er berätta att jag studerar också, fortfarande.

Vad är en författare?, Semiologi och retorik, Den feministiska kritiken i vildmarken och Från verk till text är exempel på texter jag plöjer. Men det är ganska tråkigt och ganska svårt. Det blir tråkigt för att det är svårt. Nästa vecka den här tiden och lite framåt ska jag presentera texterna "Kulturteori" och "Litteraturteori". Jag tyckte det lät intressant och jag trodde jag skulle kunna göra något av det. Men nu skulle jag kunna gråta över hur lite jag förstår. Hur jag måste skriva in ett frågetecken efter vartannat ord. Hur jag egentligen inte vet någonting om Marxismen. Hur jag överengagerat med rosa penna hårt streckar under när en simplare mening infinner sig.

Dock är jag lite för glad i livet för att gråta över småsaker just nu. Ajöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar