fredag 30 september 2011

hur många liter mänsklighetshopp finns egentligen kvar?

jaha.
här har jag gått omkring och varit snäll.
jag har accepterat.
accepterat att konsten inte riktigt har samma plats i våra hjärtan.
accepterat att vi inte ser den på samma sätt.
accepterat att du sover på nätterna när jag inte gör det.
accepterat att våra politiska ställningar är jävligt långt ifrån varandra.
för jag ville ge det här en chans.

men acceptera en dallare är tydligen förbannat jävla svårt.
ett hjälpmedel precis som glasögon.
är du rädd nu, för att du sa att vi var likadana, du och jag?
jag hoppas det.

jag säger då det - det är bättre att några mumintroll fattas i dalen än att ingen dal är uppbyggd överhuvudtaget.

tur att jag hittade nisse simonssons livet är inte så tokigt om man beaktar alternativet under sängen när jag städade. god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar