tisdag 6 september 2011

hej hej

Min hjärna lugnade sig efter att ha fått havregrynsgröt och sunt förnuft. Den tenderar att få fnatt när den vet att den måste sova.

Jag har varit på föreläsning om rysk formalism och narratologi. Lärt mig att en diskborste är större än en tandborste men mindre än en sopborste och att relationen mellan tecken skapar ett språk.

Ska ha muntlig presentation av någon vetenskaplig text av en ryss eller liknande om två veckor och är redan så nervös att jag snart svimmar. Jag vill en del ha "Vad är en författare?", "Berättelsens grammatik" eller "Konsten som grepp". Bara jag får mina böcker imorgon ska jag börja forska. Och fast jag är nervös som en katt så är jag glad, för nu tvingas vi till att tänka. Annars blir det så slappt och "jamen okej" fast man egentligen inte förstår och så kommer man till föreläsningen som känns som en mattelektion och man tänker varför i helvete gör jag det här?

Sedan ska jag skriva C-uppsats. Kanske om Hemulens kön.

Och sen får jag studera hur mycket svenska jag vill. Party.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar