onsdag 7 september 2011

en (seriösare) lista med frågor som jag hittade i en annan blogg

Vad är den äckligaste mat du vet?
Mycket enkelt - grönsaksbiff. FY BUBBLAN.

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
Jag vet inte om jag direkt kan säga att jag jobbat på ställen där man kan säga att man gjort sig själv nöjd.

Vad ångrar du i livet (om något)?
Gymnasiet by Topelius.

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Mycket stickat tror jag. Och randigt. Och strumpbyxor.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Jag har ingen aning. Har blivit bättre på att handla billigt.

Har du någon oanad talang?
Jag kan låta som en fågel och har äckligt bra minne.

Vad gjorde du i helgen?
I fredags hade jag spelkväll med kompisar, spelade alias, hade vindruvstävling och skrattade så jag nästan dog. På lördag var jag med Erika på inflyttningsfest och sen ut på krogen. På söndag var jag på filmklubb. The Social Network var dålig.

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
1. LÄS MINA LITTERATURTEORIBÖCKER SÅ FORT DE KOMMER PÅ POSTEN. 2. städa. 3. handla inför fest. 3. bestämma vilken artikel jag ska presentera. 4. fundera på c-uppsatsämne. 5. öva på min skräddarställning.

Vad har du på dig just nu?
Che Guevara-T-paita från Paris och Stinky-boxers. Uh yeah!

Senaste låt du lyssnade på?
Melissa Horn - Jag vet vem jag är när jag är hos dig.

Bästa skönhetsknep?
SOV! DRICK VATTEN! STRESSA INTE! mvh. skönheten.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Sådär lagom slitna eller annars bara snygga jeans. Nån fin huppari. Sen jag flyttade till Sverige har jag också börjat falla för män med skjortor för jag hade väl inget annat val.... Landet Prydligt nummer ett.

Vem saknar du?
Madde. Johanna. Linnéa. Axel. Arvid. Edward. Ellen. En viss kusin. Allihop saknar jag. Kom hiit kom hiit.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att pappa för alltid skulle få ha det bäst.

Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Lars Winnerbäck, Ted och Kaj.

Bästa boken nånsin?
Som litteraturvetare känns det lite malplacerat att säga Erlend Loes Naiv. Super. just för att den är så naiv och enkel men jag skiter i min titel och säger den ändå. För den är mycket mer än så.

Vilka tidningar läser du?
Vasabladet, Nöjesnytt.

Vad önskar du att du var bättre på?
LAGA MAT, städa, bädda sängen (fast jag har köpt resårlakan så det är bättre nu), disciplinera mig själv, pusha mig själv, ge andra tid.

Är du religiös?
Näpp.

Vad är din största rädsla?
Alltså jag vet inte riktigt. Om jag vill skriva den i bloggen.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Att min pappa är snäll med mig för att jag har ett handikapp.

Vilka personer betyder mest i ditt liv?
Några barn på Nedranvägen, några i den tacksammaste av vikar. Några vuxna på respektive ställen. En man på Aspnäsvägen. En man i södra Finland. En kvinna på en torr kulle.

Om du får barn vad ska du döpa dom till?
"He segär ja it fö tå tar ni dem!" Nånä. Wilgot och Wera. Men ta dom inte!

Om du fick köpa vilken bil som helst - vilken?
Jag har redan köpt en Toyota Yaris och det var det mest underliga köpet. Inga fler bilhandlar, vi har det så bra han och jag!

De tre finaste sms du fått i år?
Det är så lite folk som begriper att man kan uttrycka sig vackert även i sms-väg nu för tiden! Men Erikas "oj saaken e va kissailta igår tå hör ja!" tar alla pris i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar