onsdag 28 september 2011

att ljuga med hjälp av sanningen.

idag är en sån där dag när jag hade tänkt göra 115 saker men inte fått någonting gjort.
har i alla fall betalat månadens alla räkningar och det är exakt en vecka till studiestödet så det känns rätt fint.

sedan har jag varit i skolan och fått min text om litteratur- och kulturteori utbyten till en med rubriken "den konstnärliga återspeglingen av verkligheten", och den ämnar jag dyka ner i nu.

har börjat fila på helgplanerna lite smått.
det är ju ändå tisdag.

och så har jag fått en idé.
en sån som jag vill genomföra.
ska kanske berätta hur den föddes nån dag.

tänk att det kan kännas som att man förstör och ljuger ända från ryggmärgen inför en människa fast man är helt äkta och sig själv.

apsvans, säger vi istället för något groteskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar