tisdag 7 juni 2011

jobb.

jag jobbar 7-15 denna vecka.
man känner hur hjärnan mjuknar.
och så vaknar man till,
åhå ja e på fabriken.

men jag trivs bra.
även om det inte matchar mitt kreativa behov till hundra procent.
(finns det såna jobb? nä.)
jag skapar i alla fall last på last på last på last av slipmaterialsförpackningar.
som behövs och som skickas ut i hela världen.
kina, usa, singapore.
så jag gör ju nytta.
och det är trevligt för jag lyssnar på radio och pratar finska med min kollega.
utöver detta samlar jag arbetserfarenhet, disciplin, precision och
försöker ge ett gott intryck inför framtiden.

det känns vuxet att det piper när man registrerar sin mat.
vuxet att man äter frukost, hoppar i skyddsskorna och kör iväg 06.30 på morgonen när hjärnan fortfarande befinner sig i ett stadium av sömn och drömmar. vuxet att ändå hålla sig vaken.

1 kommentar:

  1. Ida, välkommen till faderslandet!! Vi måste träffas snart. Stor kram Anno

    SvaraRadera