måndag 16 maj 2011

lycklig.



Är helt slut.
Sprang runt campus med Finlands flagga, flagga i ansiktet och Ihanaa leijonat, Vårt land och Den glider in i högtalaren.
Har ingen röst kvar.

Tänk att jag har fått uppleva det här. VM-guld. Jag har väntat i princip hela mitt liv för jag minns inte så mycket från 1995. Usch vad lycklig jag är.
Och 6-1. Mot Sverige. Och så är jag i Sverige. Jag bor på bottenvåning. Vi hängde upp flaggan i fönstret så alla som gick förbi såg den. Min pappas idé. Tack.
Känslan av att vända från 0-1 och sedan klassa ut totalt. Känslan av att få skrika, jubla, fira när rätt lag som här uppfattas som fel gör mål. Underbart.

Tack lejonen. Imorgon tar jag och Erika samma procedur fast runt i stan. Med mera folk i rörelse. Fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar