onsdag 11 maj 2011

glädje, lättnad, lycka.



Såhär, mina kära vänner, ser man ut efter att ha jobbat med samma roman i fyra månader eller en hel termin. Frågeställning, analys, syfte, metod, sekundärlitteratur, källhänvisning, frågeställning, analys, syfte, metod...

MEN, mina kära vänner, klockan är nu sen natt den 11 maj och 10 sidor uppsats mejlades precis iväg till handledaren. Jag är klar med huvudjobbet! Ifall handledaren godkänner min text återstår bara pärmen, fullständigt korrekta fotnoter och ytterligare en genomläsning för att granska språket. Och om handledaren inte vill godkänna nu så är jag ändå i det stora hela färdig. Eventuellt kan ytterligare utvecklingar krävas men då är det bara så att jag opponerar i höst. JAG ÄR KLAR! Som jag haft ångest för allt detta. Jag var nära att ge upp. Men sini nej! ÅH MIKAEL NIEMI JA E FÄÄÄDI! Den största stenen föll från hjärtat. Plums. Imorgon ska jag sola!

1 kommentar:

  1. Gratttiiiis!!! Vilken kämpe du är! Ett riktigt lejon! Och imorgon tar vi dem, svenskarna. Hälsningar från Lejonkungens mamma, du vet nog vem.:)

    SvaraRadera