söndag 13 mars 2011

apelsinsaft.

Idag har jag pratat på Skype med två människor. En som är min pappa och en som är min systerdotter. Det är jag glad över.

Det var lovat +10 och sol. Det blev det inte. Men det snöade inte. Det är jag glad över.

Jag har inte fått ett dyft gjort i skolväg. Det är jobbigt. Men det är inte ekonomi. Det är jag glad över.

Jag har ett paket köttfärs i frysen för kommande hungersnöd. Det är jag glad över.

Jag har stämt träff med vänner imorgon förmiddag. Vi ska gå och handla. Motion och billig mat. Det är jag glad över.

På kvällen ska jag bänka mig framför en teaterscen och höra ljuv finlandssvenska klinga ut över salen. Det är jag glad över.

Har fått tag i programmet där Fredrik Lindström besökte Österbotten för några år sedan. Det är jag glad över.

Fredrik är en mycket mycket mycket klok man och språkvetare. Han existerar och gör nytta. Det är jag glad över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar