torsdag 10 februari 2011

mitt bo.

Nu börjar det bli lite ordning här i mitt nya hem. Om någon undrar så är det såhär jag bor.


Soffa. Den brukar jag hoppa i.... Högt.

Foton på saknade människor.


Hälsningar till Nedranvägen!


Här sover jag. Det är en säng. Och en stol som heter Stefan. Och Beatles vandrar över vägen på väggen.


Bokhylla. Med böcker. Och en liten skymt kök. Strunta i det. Det är litet och där finns en spis, ett kylskåp och en del disk.

Bokhylla. Med viktiga saker som sällskapsspel. Och gitarr. Samt tv.

Här! Här skriver jag, här tänker jag, här spelar jag Oxie, här håller jag (kon)takten och här betalar jag räkningar.

Med Ängland-kalendern, som håller koll på tiden och livet, ovanför mig. Alla som inte har sett Ängland ska se Ängland förresten. Hopi hopi till teatern! Det är bra för själen. Bättre än yoga och sån skit.

När jag skriver gör jag det med Muminpappan.

Om man har betydelse för min kreativa utveckling kan det hända att man fått en speciell plats på bokhyllan.

Och på andra hyllan står annat som är och var viktigt för mig.


Hemulen och Tooticki fick mitt förtroende och vaktar numera min litteratur.

Japp, det var det. Har inga mattor och gardiner ännu men jag stressar inte med sånt. Vad spelar det nu för roll. Dessutom har jag inflyttningfest imorgon och då får man spilla så mycket man vill utan att jag gråter över att jag måste boka tvättid för att min nya matta stinker Koskenkorva.

4 kommentarer:

  1. Tack för hälsningarna:) Verkar vara en fin läghenhet, ditt lilla bo:)Hälsn. fr. Nedranvägen

    SvaraRadera
  2. tack! ja hästen e en rikti glädjespridare :)

    SvaraRadera
  3. Åj så fiiint!! Jag glädjer mig åt att ha inverkat positivt på eder kreativitet, den är dock i högsta laget. Jag är tex så glad över de nya uppgifterna om Nero och lutan, mycket intressant. Kramis från Krållan.

    SvaraRadera