fredag 7 januari 2011

vasaslurv, 8 januari 2006. eller 11.

Jag kom till Vasa lite för sent. För jag körde 70 i en bilkö som leddes av en lastbil, som blåste upp snö kring sig precis som en lastbil i oväder skall, hela vägen. Således var omkörningar så gott som omöjliga för hela raden bilar men det gjorde inte mig så mycket. Jag blev bara hungrigare, alltså smakade lunchen med Anders bara bättre.

Efteråt gick vi runt på stan. Jag prövade klänningar och Anders hämtade nya storlekar efter behov, precis som en riktig karl bör...

Han försvann på filmkväll och jag försvann till Bazookas för att hämta lite kvarglömda grejer från nyår. (Ja, bilder kommer.) Plumsade vidare i vidrig variant av snö, mötte upp Natu och gick på bio. Halvslö film, men allt är bättre än att sitta hemma och låta tankarna snurra sig runt mig nu.

Imorgon ska jag festa och jag har bestämt att jag ska Festa, med F. Jag ska inte köra hem för att agera barnpiga mitt i natten. Jag älskar mina syskonbarn och jag älskar min syster men man kan inte göra allt. Jag kör ogärna hem i snöiga nätter. Och jag har för fan inte sett Simon B på evigheter. Inte krogat i Finland heller. Skål!

3 kommentarer:

  1. hej hördu, var du på ollis igår? :P jag tyckte att det liknade dig så grymt mycket men sedan blev jag osäker :D

    SvaraRadera
  2. oj hej, va kul att du hitta mej här :D jo de va jag! jag såg dej också men så tänkt ja lite att du knappast känner igen mej nå mer ;)

    SvaraRadera