söndag 23 januari 2011

min mysse!

När jag satt vid terminalen i Åbo i söndags och väntade på att få gå på båten tog jag av mig mössan, satte den på stolen bredvid mig och tänkte att jag inte ska glömma den när jag går.

Men det gjorde jag ju, förstås. Jag är inte precis känd för mitt ordningssinne. När jag satt i cafét på båten och panikskrev tenten slog det mig. Började fundera på vad fan jag ska köpa för mössa nu, säljs det över huvud taget andra än de enligt mig så fula bad hair day-mössorna?

När jag kom i land i Stockholm och hade en timme att slå ihjäl på terminalen där gick jag halvt på skoj till Viking Lines infopunkt och frågade efter ett Åbonummer. Kvinnan ringde det, jag behövde inte göra annat än beskriva min huvudbonad. Som fanns kvar. Någon vänlig själ hade lämnat in den. I fredags låg den i min brevlåda.
Tack för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar