onsdag 15 december 2010

tomtetass.

Igår hade vi; jag och fyra klasskompisar, Sunes jul-kväll här hos mig. Vi kollade alltså en av de bästa julkalendrarna någonsin på dvd medan vi åt skumtomtar, Sofies chokladkaka, frukt, riskakor och drack saft och vin.

Vi började genast efter skolan, och på vägen hit gick vi in via Pressbyrån för att hämta lite proviant. Jag och Emely stod vid hyllan för filmer och väntade. Plötsligt sa hon "den där ska du får av mig!". Jag riktade blicken mot hennes finger för att se vilken hon pekade på. Det var den här.


TomteTass. Av alla filmer.
Humorn är stor, större, störst.

Jag längtar till februari då hon överger Skåne för Småland och vi båda bor här på campus med inte ett allt för långt avstånd mellan varandras hus. Vågar inte riktigt tänka på hur galet det kommer att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar