torsdag 30 december 2010

the list of the year.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Flyttade till Sverige och allt vad det innebar, färgade håret helt rosa, klippte det kort, grälade med Natu, jobbade som telefonförsäljare.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga.

3. Fick någon du känner barn?
Min bror och Sofie, hennes syster, Raoul och massa andra bekanta. Alla fick barn i år tror jag, nästan.

4. Dog någon som stod dig nära?
Elvira.

5. Vilka länder besökte du?
Finland, Sverige, Estland och Danmark.

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Pålitlighet.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
2 mars när Arvid föddes, 20 augusti när jag flyttade.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Mina svenska vänner, Kinarestaurangen i Rewell Center, lönerna från sommarjobbet, min MacBook och resan till Sverige och Danmark. Jag har aldrig tidigare känt Livet så mycket som då. Humorgalan var även den en topp.

9. Vilket var ditt största misstag?
Käften gick för mycket lite nu som då. Samt att jag trodde att jag var lite väl fri där ett tag i början på sommaren. Och att jag lämnade fram mobilen på mitt arbetsbord under palavern.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
MacBooken. Och den blå hupparin från H&M.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Frihet och sympati.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Fick något som jag var säker på att var körtelfeber i början av min Sverigekarriär. Det var inte körtelfeber. Det gick över nästa dag. Men jag var jättesjuk jättesnabbt. Det var märkligt.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Rihanna, Salem Al Fakir, Black Eyed Peas och Sean Banan.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Bättre. Jag tänkte på det nyligen. Ovanligt rak formkurva. Med undantag för nu och juletid, som innebär/bar svacka.


16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Litteraturens historia i världen, Papa Goriot, Röda Rummet, Gösta Berlings saga, Therese Raquin....


17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Fa.... Fac.... Fack. Facebook.

18. Hur var din julafton?
Inleddes med halvsur syster men artade sig sedan helt okej.

19. Blev du kär?
Lite. I oktober. Det gick över oerhört snabbt.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Idol och Ung och Bortskämd.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Jag älskar bara.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Gör vad du vill, Doppler, Brott och Straff och boken om personlighetspsykologi.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Lars Winnerbäck.

24. Önskade du dig något som du fick?
En flytt till väst.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
En häst..........

26. Vilken var årets bästa film?
Svinalängorna var fin.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Läste en bok, åkte buss in till stan där jag shoppade, köpte hem Subway och sen kom Ellen hem till mig. Vi såg på Idol och åt Kladdkaka.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Emely, Julle, Sofie, Ewa, Anton, Micke, ja faktiskt hela min klass. Och Ellen och Erika. Och Carl. Utan honom hade jag bott på gatan idag.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Litteraturvetare skiter väl i klädstilar, för fan.

30. Vad fick dig att må bra?
Lugnet och humorn.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Olle.

32. Vem saknade du?
Mommo.

33. Vilken var din bästa månad?
Juli. Och november.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Dolt lite mindre aggressioner, läst lite mer av kurslitteraturen, pratat lite tydligare finlandssvenska.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag ska vara duktig i skolan. HIHI. Och söka massa jobb. Gå mer sällan till Subway. Hitta på mer fanskap med Emely.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar