söndag 28 november 2010

min klass är fin.

Klassfest igår. Ska börja med att säga att jag är så glad att jag hamnat här och att vi är dom vi är. Alla är så märkliga och egna men ändå inte. Vi passar ihop på nåt sätt. Och humorn är det bästa. Kan man synka så här bra? Tydligen. Jag blir redan lite ledsen när jag tänker på att vissa av oss tvingas skiljas efter julen.

NÅJA. Emely, Julia och Sofie kom innan alla andra. Vi fixade spellistor och skrattade ihjäl oss åt luftballonger och dylikt. Vi skrattade så länge att vi funderade på att avstå alkoholen.



Det blev dock inte så. Jag fick tjeckiskt öl av Emely som tack för att hon fick sova över. Det var väldigt snällt.



Sedan kom Jim och vi spelade Alias.
Sofie: En mössa med skärm...
Jag: Skärmmössa?
Emely: Sa du skärmmössa...?!
Jag: Ja vadå? Det heter ju det?
Emely: Näe, keps!
Jag: Jaja....Skärmamösson!

Resten dök upp i takt med att låtarna blev sjukare och sjukare. Vi spelade Trivial. Jag kunde tre frågor... Men David räddade vår seger.

- Vad heter huvudkanalen i Venedig?
- E4an...?


Emely, Filip och Joachim.

Anton och Jim.


Sofie, Emely och Mikael.


Jag och Koskenkorva.


Det kom in snö i min lägenhet. Jävla snö.

Anton lånade en bok av mig. Han sa att han sätter den i sin jackficka. Senare for han hem. Och när Mikael skulle åka någon timme senare stod han i farstun och sa "Vafan... jag hittade en bok i min jacka."

Han hade lagt i fel jacka och jag tyckte det var skitkul. Ungefär som att jag skulle ha lagt en bok i varje gästs jacka som tack för besöket på litteraturfesten.

Plötsligt var klockan hundrafemtio och vi; jag, Julia och Emely somnade. Och idag vaknade vi.



Gjorde slag i saken och pantade skiten.

Och åt Subway.



Tack tack tack allihop. Ni är bra.

4 kommentarer: