lördag 13 november 2010

"jag tycker om när det är kallt ute"

Kvällen började med hemmafest. Fick träffa andra hälften av Österbotten som finns här på campus. Det var roligt. Skönt med dialekt. Kom på att jag nog inte minns hur man fickparkerar längre. Träffade en skåning som verkade skämmas lite över sitt ursprung. Jag hade honom att säga O-ord som han uttalade med U. Sedan försökte jag övertala honom att det var fint...

Sen krogen. Samma soffa samma plats samma blickar. Plötsligt kom en kille fram till mig och efter att jag presenterat mig sa han:

- Säg "jag tycker om när det är kallt ute."
- Jag tycker om när det är kallt ute...
- Är du norsk?
- Nepp, gissa igen.
- Finsk?

Skulle förklara varifrån Finland jag kom. Gick inte jättebra eftersom han inte visste var Umeå fanns. Han sa att hans ölflaska var Sverige och visade att han bara vistats i flaskans nedre delar. Jag pekade ut på ett ungefär var det fanns, så enkelt som det nu är på en flaska. Sen åkte vi lite båt och lite buss och så var vi framme. Vi gissade varandras åldrar och båda misslyckades rejält. Pinsamt. Han bjöd på cider. Sa att han skulle åka dallare fram till disken. Det hade varit en syn.

Och sex minuter blev en evighet och så fick man se vilka människor som är riktigt ytliga jävlar och inte och så stängde stället och jag och Erika gick hem och jag tror det regnade eller i alla fall var det kallt och fuktigt och så var jag hungrig så jag åt skorpor och så somnade jag.
Vaknade 10. Trodde jag skulle smälla av. Somnade om och sov till 16:45. Hoppsan.
Rolig kväll!

Duschade och åt Subway. Så botar man krapula!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar