tisdag 23 november 2010

hej jag heter ida idélös.

Började med ny kurs idag. Sista kursen innan jullov! Och vad händer efter julen? NYARE litteraturen! Denna verkar också okej. Bra litteratur. Har för en gångs skull fått tag i nästan alltihop. Skulle till och med köpa hem Tolstoj men fanskapet fanns bara på tyska (?!). Måste leta noggrannare. Brott och straff ligger på bordet och väntar på att bli utläst. Zola's och Dickinsons kreationer också. Och allt annat.

Läraren verkar bra. Ung och modern. Inte trög. Innan han gjorde entré satt jag och mina vänner och funderade på hur han såg ut. Ingen hade rätt. Anton sa något om idélös, som jag tyckte var ett bra ord. Typ som Pelle Svanslös. Ida Idélös. Tänkte presentera mig så när namngenomgången skedde, men lät bli.

Nu ska jag plöja ryyysslitteratur. Morjens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar