tisdag 5 oktober 2010

jag öppnade dörren igen.

Jag måste sluta öppna dörren när det ringer på utan att någon har bestämt dejt med mig. Men jag tänker alltid att det kanske är någon som vill att jag flyttar på dallarn eller så. Vill ju inte vara en dålig och seg granne. Men icke.
Jag öppnade i söndags - det var licensmannen.
Jag öppnade idag - det var Jehovas vittne.

Jag: .... Hej....
Han: Häjsan! Två minuter ska jag ta av din tid bara!
Han försöker ge mig en tidning som jag inte tar emot.
Han: Stress i skolan och på fritiden!! Det är...
Jag: Nä du, jag har inget sånt... Tack.

Jag drog fast dörren men hann höra ett "tack" å hans sida också.
Sen började jag ångra lite att jag inte gav honom mina två minuter som ändå gick åt till att riva skolådor. Vi hade kunnat argumentera och kivas lite, han och jag. Fast å andra sidan hade han väl fått nåt poäng om jag hade släppt in honom eller tagit tidning, så det är nog lugnast såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar