onsdag 6 oktober 2010

jag fick tag i en till slut!

så läs nu. det här är vad jag vill berätta för Er idag.

1. Hur känner du dig idag?
helt okej. lite onsdagig sådär.


2. Varför känner du så?

det är snart fredag, jag har skrivit på tentan, men jag vet inte tillräckligt om renässansen.
3. Vad har du gjort idag?
skrivit, stämt gitarren, varit på biblioteket, köpt vindruvor, tittat på tv.


4. Vad ska du göra sedan?

skriva och sova.


5. Vilka Internetsidor är du inne på just nu?
wikipedia, blogger, google, synonymer.se, nån konstig sida om kärlek och facebook.


6. Har du smakat på sushi?
tänk vad jag är besmakad.
7. Vad har du på dig just nu?

mjukisbyxor och huppari. 


8. Vilket är ditt favoritband?

finns fler än ett. men vi säger the beatles.
9. Hur länge har du lyssnat på det bandet?
sen jag var en baby, ungefär. men mera seriöst i cirka 2 år.


10. Vad tycker du om George Bush då?

att obama är bättre.
11. Vad vill du jobba med?
jag vill skriva. sen har jag fått för mig att det skulle vara skitkul att klippa ihop tv/radio-program och sätta till musiken också. vet inte vad det kallas, producent?



12. Har du vita tänder?

nä röda.
13. När kysste du någon senast?
förra lördags.


14. Vem saknar du?
mamma och mommo. och bibbi. och alla fina människor där hemma.

15. Vilken är din favoriträtt?

bibbis ris och köttsås, risotto, alla former av pasta, lax, strömming, ris & kyckling, tacos, pizza och subway. MAT!


16. Tycker du om att shoppa?

ja men min ekonomi gillar inte när jag gör det. vi har lärt oss att kompromissa lite. jobbigt med parförhållanden.


17. Hur ser ditt rum ut?

som ett rum, med lite fantasi.


18. Vem är snyggast?

heath ledger och willehard.


19. Vad tycker du om att göra?

skapa, skriva, skoja, spela gitarr, spela alias, festa, förvirra, mysa, åka buss, äventyra.
20. Vilket är ditt favoritteveprogram?

idol.

21. Är du blyg?

oftast inte.


22. Vilken hårfärg har du?

brun
 och jag GILLART!

23. Brukar du handla på ONOFF?

nä!


24. Vad får du oftast komplimanger för?
mina texter. eh.
25. Är din mamma bra på att laga mat?
men hur många hårstrån har en hare?


26. Har du något MVG?
nej. kanske jag får det nu i min första tent! hehh. 



27. Vilken kändis är smartast?

lars eriksson

. jag är säker.
28. Går du på en fritidsaktivitet?

är det en drog eller?


29. Vad skulle du spendera dina pengar på om du vann en miljon?

jag skulle investera en lägenhet. kanske en liten resa. resten skulle jag sänka till cancerforskning.


30. Vilken är din favoritfärg?

rosa, svart, lila, grön och blå.


31. Vilket är ditt favoritdjur?
häst, hund, katt, elefant, giraff.

32. Har du MySpace?

nä. 


33. Vad heter du där?


babylo.


34. Är du bra på att sjunga?

nja.


35. Gillar du ditt utseende?

ser ingen orsak till att klaga på sånt.


36. Vad är du för asiatiskt stjärntecken?
jag vet inte. kanske HÄST!


37. Har du några piercingar?

9 i öronen och 1 i läppen.


38. Vilket är ditt favoritgodis?

pätkis och majsbollar.


39. Vad har du för sexuell läggning?

hetero eller vad hette det?


40. Hur lång är du?

kort.


41. Röker du?

nej, inte annat än på fest nångång sådär.


42. Snusar du då?

nej.


43. Vad stör du dig på?
folk som lovar något de inte håller. eller annars bara är falska. annat: fpa-krångel, licensmän, besserwissrar, husbilar och pensionärer i trafiken, folk som inte förstår att använda ordet tack och andra artighetsfraser, löjliga regler, människor som inte fattar att MAN SKOJAR, de här konstiga grejerna för mynt i kassorna här i sweden och när det är halt ute.


44. Vilken är din favoritaffär?


anchor blue lätt.


45. Ska du bli pilot när du blir stor?
jepp.


46. Vilken är din favoritfilm?

what's eating gilbert grape, i'm not there, brokeback mountain, i rymden finns inga känslor och shrek.


47. Har du pojkvän/flickvän?

typ inte.
48. Använder du hårspray?

typ ibland.


49. Vilken hårspray då?

proffs.


50. Vem kysste du senast?

nå en snäll!


51. Är snaggat hår snyggt?

nej! HÅR!!!!

52. Vilken musikstil är bäst?

rock, jazz, blues och lite pop.


53. Är du musikalisk?

ja, det ligger nog lite i släkten. men jag är nog den mest anonyma av oss.


54. Vad läser du för bok?

nu just till skolan: epikanalys, hamlet och röda rummet. till fritids: vad gör alla superokända människor hela dagarna?


55. Lyssnar du på radion ibland?

nåjo.


56. Vad har du för färg på dina gardiner?

här är dom orenagea. i och för sig inte mina.


57. Har du en egen dator?

jo.


58. Tycker du om Svampbob Fyrkant?

ja! jag har träffat honom på riktigt i usa också.
59. Läser du någon tidning?
vasabladet. och aftonbladet ibland. och nöjesnytt!


60. Vilken tidning läser du då?

men sprick.


61. Är du med i någon förening?

pensala uf! yeah. och linnéstudenterna. och via.


62. Är du vegetarian?

nä. kött!


63. Hur många pannkakor har du ätit som mest?

1262
64. Följer du modet?

nej inte precis.


65. Vad heter dina syskon?
magnus, robert, anna, elin.
66. Är det roligt att gå omkring på IKEA?

när man har presentkort!


67. Har du träffat någon från Internet någon gång?

hjälp, ända från internet. bazooka, johan, jocce, kforsman. hundra!


68. Har dina föräldrar klagat på hur du ser ut?

haha ne min GOLLIPAPA skulle aldrig. fast han brukar klaga på att jag använder huppari ofta...


69. Har du fräknar?

nej.


70. Har du många postrar på ditt rum?

nä nu finns här bara 1. (+ mona lisa på wc!) fast det är fortfarande inte mitt.


71. Använder du ofta mössa?

på vintern ibland. 


72. Skriver du snabbt på datorn?
du hinner aldrig med.


73. Vilken linje ska du gå/går du/har du gått på gymnasiet?
den enda idiotlinje som fanns att välja på om man inte var bäst på matte. usch. jag är så glad att jag klarade det. att det tog slut!
74. Har du en fin handstil?

nej.


75. Vem är din idol?
ted & kaj, björn gustafsson, erlend loe, CALLE, håkan hellström, lars eriksson, bob dylan och hemulen.


76. Kan du köra bil?

faktiskt!

77. Fem saker som du vill ska ske innan du dör?
jag vill börja rida häst igen, släppa en diktsamling (ingen behöver köpa men jag vill släppa. det är ett mål), sen vill jag spela konstiga instrument med konstiga människor en natt på ett konstigt ställe, skriva roliga lappar och dela ut åt random människor och åka båt på nåt fint ställe. kanske canada.
78. Vilka länder har du varit i?
finland, sverige, norge, spanien, belgien, polen, tjeckien, usa, frankrike, estland, danmark.


79. Håller du på med något projekt?
förutom alla mina hundra evighets så faktiskt ett.
80. Vad var det senaste du såg på bio?
i rymden finns inga känslor.


81. Vilken skådespelare är bäst?
heath ledger. mmmmmmmmmh.
82. Hur gammal är du?

tjugo, kanske...
83. Vad ska du göra när du är 71 år?
äta dumle.


84. Vad vill du köpa just nu?

mera vindruvor.


85. Vad har du för ögonfärg?

blå.


86. Hatar du någon?

:P -smileyn.


87. Vad tycker du om homofober?
aa gomorr'n badbollar.


88. Vad älskar du?

radio plepppo, sommarnätter i parker, att skriva och känna "JAAA DEHÄR KÄNNS", att spela alias med människor som inte får stopp i huvudet på varje kort, att åka buss långt, att festa med fina människor, att sova 13 timmar,att äta glass på torg med människor jag gillar,
att gå på teater och att leka fantasilekar.
89. Vad har du för intressen?

musik, teater, böcker, att skriva, ja kultur i allmänhet, människor, mat, språk, märkliga resor och sena nätter.


90. Vad längtar du till?

helgen! jag får träffa elli. vi ska gå på idol och fira hennes födelsedag! och så längtar jag till baklängessittningen.


91. Vilka språk kan du och vilka vill du lära dig?
kan: svenska, finska, engelska och ytterst begränsad tyska. ibland låtsas jag kunna danska. det är roligt. vill kunna: ryska och latin.


92. Är du lik någon kändis?
min kusin ann-luise i så fall.


93. Vilken låt lyssnar du mest på för tillfället?
HIM-love, the hardest way.


94. Vem är din bästa kompis?
jag har några få som jag gillar väldigt mycket. men den jag känt längst, upplevt mest och skrattat bäst med är carro.


95. Vad attraherar dig?

musikaliska och teatraliska talanger. och mystik och humor och fina ögon och fint hååååår. och självsäkerhet och goda parfymer och...


96. Vilken svordom använder du mest?

fan. och perkele.
97. Spelar du något instrument?

gitarr.


98. Är du skoltrött?
det kan jag inte påstå.


99. Är du positiv av dig?
oftast.


100. Vad ska du göra imorgon då?

skriva, köpa picknick, diska, packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar