torsdag 21 oktober 2010

dagen innan idalavida reste hem.

Fick en chock när jag vred om låset och öppnade dörren idag. Hela campus var vitt. Vitt. Av snö. I saamarin lokakuu. Men vad kunde jag göra. Styrde dallarn mot skolan där klassen satt kring ett bord utanför klassrummet som var öppet. När vi sedan hade gått in analyserade vi A very short story och jag känner mig alltid så underintelligent.

Efteråt tog jag, Emely, Ewa, Julia och Sofie bussen till stan och till pizzerian. Firade Emely 19 år sådär lite i förskott. Det var gott. Och roligt. GÖTT, som de säger här. Vi satt där länge. Smidde festplaner och pratade om tidiga minnen från kursens början.

Hemma igen gick jag till biblioteket och bannades åt att litteraturens klassiker 9 fortfarande är utlånad. Köpte lite färdkost till morgondagens långa resa och packade.

Imorgon stiger jag på bussen som tar mig till Stockholm. Därifrån tar jag sedan en anslutningsbuss till Viking Line-hamnen. Båten i sin tur, tar mig till Åbo, där jag slutligen väljer
bussen från plattform 7, som för mig till mitt älskade Vasa.
Vet ännu inte om jag fortsätter resan med ytterligare en buss, vilken skulle ta mig till Oravais, varifrån jag sedan tvingas tigga skjuts till mitt också älskade Pensala, eller om jag stannar i Vasa för en liten inflyttningsfest.
Båda lockar. Jag saknar ju människorna och festerna. Men jag kommer förmodligen att vara ganska slutkörd. Men den som lever får se!

Ring mig alla små söta finntroll, för nu kommer jag hem, och stannar ganska länge!
(Även om det här mer och mer på sätt och vis börjar kännas som mitt hem nu... Men ändå!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar