söndag 26 september 2010

fina kvällen, äntligen.

skönaste festen igår kanske. några meter under jorden med bra musik och bra människor. mys!
vi lekte lapp i pannan och jag var anna anka. fattade ju inte det. "är ni säkra på att en finlandssvenska vet detta?". borde kanske ha kunnat men kunde inte. bittert!

plötsligt kom någon ner med dallarn. jag skrattade nästan ihjäl mig. "aamen den stod där ute!". som om det var helt okej att ta in den bara därför. det var en syn. en väldigt rolig en.
jag fick låna ett hårband. det prydde mitt huvud hela kvällen. lagom vackert.



en av alla dessa svennar hade varit på power park och hade en minä rakastan sinua-lapp i fickan! plus och plus, so to speak.

en annan fick ta del av mina poesilektioner.
"men du, kan du inte göra lite poesi över kvällen? jag ställer ölen såhär!"
jag bara "öh okej...burkarna stod på rad... sen... kommatecken och ny rad!"
han bara "haha, det är viktigt för dig"

sen gjorde vi dikter i team. en rad på var. det var jätteroligt. jag förklarade att man kan skriva dikter om ekon. och nästa rad handlade om himlen och våra legender på jorden eller nåt.
"fan va deep asså! du har ju talang ju!"

vi kan ju låtsas. i alla fall på lördagar. fast en gång sa han "det där var ingen bra poesi. börja om." och det var bra för annars hade jag aldrig kommit ur det och då hade det blivit sämre och sämre.

innan vi stack till krogen sa jag att jag tyckte det är konstigt att svalor inte går i skola. han sa att jag är en känslomänniska. och sen "vi ska gå nu, inte svalorna, inte känslorna, vi!" så vi gick. tog taxi. krog. tequila. massa skaka rumpa och fanta och rosé och svenskt. diskuterade sverigedemokraterna med en random på torget. hem vid tre. tack ellen för att jag fick följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar