måndag 30 augusti 2010

natu gör det igen.

Natu: Jag ska flytta till Stockholm om två år och träffa nytt folk, orkar int me Vasa.
Jag: Växjö e mysigare.
Natu: Jamen du har tagi alla karar redan.

Hej hurra. Gonatt.

(Vi har seminarium imorgon. Mitt livs första. Jag är lite rädd. Jag fattar liksom inte. Vad jag har läst. Jag har läst Bibeln ikväll förresten. Kan någon förklara hur tusan det är möjligt att folk blev över niohundra år och fick barn ännu vid sexhundra års ålder? Det gör mig inte det minsta mindre kritisk. Förklara, tack. Jag vet att jag har läsare som kan Biblen.)

2 kommentarer:

  1. De blev varken 600 eller 900 år gammal. Att de skriver att de blev 600 eller 900 betyder bara att de blev väldigt gamla eller fick barn sent. Eftersom man inte vet exakt hur gamla de var drar man istället till men en orealistisk ålder.

    SvaraRadera
  2. jasså, hade inte en uppskattad realistisk funkat lika bra? :)

    SvaraRadera